Kiszivárgott, mit találtak a lezuhant Boeing 737 MAX 8 feketedobozában
Újabb információ látott napvilágot arról, miért zuhanhatott le márciusban az etióp légitársaság egyik Boeing 737 MAX 8-as gépe.
Újabb információ látott napvilágot arról, miért zuhanhatott le márciusban az etióp légitársaság egyik Boeing 737 MAX 8-as gépe.
Az összeget az alapján is számolják, hány percig tudtak arról az utasok, hogy meg fognak halni.
Nyilvánosságra hozták az egy hónappal ezelőtti Boeing-katasztrófa első hivatalos jelentését, és közben a The Wall Street Journal is új információkkal jelentkezett.
Úgy tűnik, hiába próbálták meg a márciusban lezuhant Boeing 737 Max 8 pilótái visszavenni az irányítást az automata rendszertől, ez négy alkalommal sem sikerült nekik.
Már 2016 őszén is ismert volt a hatóságok előtt a Boing 737 MAX típusú repülőgépek azon hibája, ami az utóbbi idők katasztrófáihoz vezetett. De megadták az engedélyt, mondván a nehezen kezelhető jelenség úgyis csak ritkán fordulhat elő.
A szakértők megvizsgálták az etióp légibaleset körülményeit, és arra jutottak, a Boeing hibás szoftvere a felelős a tragédiáért.
Az Amerikai Légügyi Hatóság lassan két hete nem jutott előrébb a Boeing 737 MAX 8 és 9 típusú gépeivel kapcsolatban, és a légitársaságok sem tudják, mikorra várható bármi előremozdulás. Mindez nemcsak a Boeing, de a hatóság iránti bizalmat is megtépázza.
Jelenleg utasokkal nem repülhet a Boeing 737 MAX 8 típusú gépe, a mostanit is egy hangárba vitték volna.
A gép az Egyesült Államokban utasok nélkül szállt fel, de hajtóműhiba miatt rögtön le is szállt inkább.
A repülésügyi szakemberek szerint az egyre fejlettebb automata rendszerek, valamint a pilóták képzetlensége együttesen súlyos tragédiákhoz vezethet majd a légi közlekedésben. Mindezt még egy 2004-ben megjelent tanulmányban állították.
Sok órányi repülés volt az Ethiopian Airlines pilótája mögött, amelyik az új Boeing-típust vezette, de így sem tudta a levegőben tartani a repülőt.
A Lion Air indonéz légitársaság tavaly októberben lezuhant Boeing 737 MAX 8 típusú gépén a pilóták az utolsó percekben hiába keresték a gép kézikönyvében a megoldást az ellen, hogy a járművet az új automatika folyamatosan előre dönti, kifutottak az időből, és nem tudták megakadályozni a gép tengernek csapódását – közölte a Reuters hírügynökséggel három meg nem nevezett ember, aki ismeri a pilótafülkében elhangzott beszélgetéseket rögzítő felvételt.
Ezt a légi közlekedési baleseteket vizsgáló francia ügynökség (BEA) állapította meg. Mindkét légitársaságnak egy Boeing 737 MAX 8 típusú repülőgépe zuhant le.
Világszerte a földre parancsolták a Boeing legjobban fogyó gépeit, a 737-es MAX-okat, miután öt hónapon belül két MAX 8-as gép is hasonló körülmények között zuhant le. Az első – tavaly októberi indonéziai – katasztrófát szoftverhiba okozta, s úgy tűnik, hogy a múlt heti, etiópiai baleset mögött is hasonló tényezők állnak. A két gép tragédiája, illetve a válság kezelése során elkövetett sok hiba megrendítheti az amerikai repülőgépgyárat.
Legalább öt pilóta fogalmazta meg aggályait a 737 MAX robotpilótájával kapcsolatban, ám az amerikai légügyi hatóság (FAA) saját nyomozása semmilyen problémát nem tárt fel. Ez az a modell, amely Indonéziában és nemrég Etiópiában is lezuhant.
Az amerikai szövetségi repülésügyi hatóság (FAA) módosításokat írt elő a Boeingnek az Etiópiában balesetet szenvedett repülőgép típusával kapcsolatban, de nem parancsolja földre a gépeket.
Az új repülőgéptípusoknak engedéyezésük előtt hosszú órákat kell a levegőben körözniük. A Boeingnél úgy gondolták, a körözés helyett legyen egy kicsit izgalmasabb dolga a pilótának – és látványosabb eredménye a tesztnek.
Egy Boeing 737 MAX és néhány kiképzett pilóta kombinációja elég látványos manőverekre képes.
Az első Boeing 737 Max decemberben készült el, tegnap próbaútra indultak a vadiúj airlinerrel. Egyenesen a gyárból repült fel.